A Google az e-kereskedelemben való részesedésének további erősítése érdekében ingyenesen is elérhetővé teszi a Google Shopping listákat. A Google Shopping szolgáltatást Magyarországon még mindig csak kis százalékban használják a kereskedők, mely eddig kizárólag fizetős hirdetési megjelenésként volt elérhető, és a Google már ismert, egyéb hirdetési lehetőségei között találjuk.
A Google szerint:
"Májustól (egyelőre csak az USA-ban) a keresési eredményekben a Google Shopping megjelenések elsősorban az ingyenes listákból állnak majd, melynek köszönhetően a kereskedők jobban megtalálhatják a fogyasztóikat, függetlenül attól, hogy hirdetnek-e a Google-on vagy sem. Naponta több millió keresést indítanak a Google felületén, amiből tudjuk, hogy sok kiskereskedőnél vannak olyan termékek raktáron, amelyek készen állnak a kiszállításra, de kevésbé találnak rájuk a potenciális vásárlók online."
A Google szerint ez a frissítés egy ideje már fejlesztés alatt állt, de bevezetési terveiket most felgyorsítják annak érdekében, hogy segítsék a COVID-19 miatt leállásra kényszerült kereskedőket.
A fizetett hirdetések továbbra is megjelennek a hirdetési helyeken, és ugyanúgy fognak működni, mint a jelenlegi Shopping-hirdetések, de a megjelenített termékek többsége most a relevancia, és nem a hirdetési ajánlatok alapján jelenik majd meg.
"A hirdetők számára ez azt jelenti, hogy a fizetett kampányokat most már ingyenes listákkal is kibővíthetik. Ha már van Merchant Center fiókunk és futtatunk Shopping hirdetéseket, akkor az ingyenes hirdetések előnyeinek kihasználása érdekében nincs további teendőnk. "
Tavaly októberben a Google már számos új funkcióval frissítette a Google Shopping szolgáltatást, köztük egy praktikus árkövetési funkcióval, amely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy megjelöljék az általuk kedvelt termékeket és értesítést kapjanak, ha az ár csökken.
Ha szeretnéd kihasználni a Google legújabb szolgáltatásait, első lépésként létre kell hoznod a vállalkozásod Merchant Center fiókját az induláshoz.
A Google Shopping legújabb változásai egyelőre csak az Egyesült Államokban lesznek elérhetők 2020. április vége előtt, de 2020 végéig tervezik a szolgáltatás globális bevezetését is.
Forrás: SocialMediaToday
Comments